Wyjaśnienie działań prospektingowych

Jeśli chcesz dowiedzieć się na czym polega w Oriflame prospekting oraz w jaki sposób możesz go przeprowadzać to zapoznaj się dokładnie z tym wpisem. Poznasz rodzaje prospektingu oraz jaki jest jego główny cel.

Prospekting w prostych słowach

Prospekting to szereg działań mających na celu znalezienie nowych kontaktów, które w przyszłości mogą zostać klientami lub też konsultantami – klubowiczami Oriflame.

To nic innego jak praktykowanie sposobów docierania do różnych grup ludzi. W konsekwencji poszerzamy swoją własną listę kontaktów – osób, z którymi możemy współpracować.

Prospekting powinien być przyjemny, dopasowany do charakteru osoby, która go przeprowadza. Jeśli nie lubisz bezpośredniego kontaktu z ludźmi to działaj np. online. Natomiast jeśli poznając i rozmawiając z innymi ludźmi na żywo czujesz się jak ryba w wodzie to rekrutuj offline.

Rodzaje prospektingu

Działania prospektingowe możemy sklasyfikować w rozmaity sposób, najprostszym podziałem jest jednak podział ze względu na jego wielkość. Wyróżniamy prospekting mały, średni i duży oraz polegający na działaniach online.

Prospekting mały

Mały Prospekting to np. spotkania indywidualne lub w nielicznych grupach w domu, sesje pielęgnacji cery w biurach regionalnych czy prospekting chodzony w celu wypełniania ankiet. Wszystkie te miejsca, gdzie nie potrzebujesz mieć ze sobą ciężkich stoisk, a wykorzystujesz przede wszystkim katalogi, ulotki, próbki produktów i oczywiście swój uśmiech oraz umiejętności perswazyjne  i pozytywne nastawienie.

Prospekting jeden na jeden
Prospekting jeden na jeden

Prospekting średni

Średni prospekting to wszelkiego typu akcje polegające na spotkaniach w większych grupach np. w kinach, teatrach, centrach handlowych, na dworcach. Tam gdzie możesz pozyskać więcej potencjalnych kontaktów niż podczas kameralnych spotkań domowych. Tym razem aby lepiej się wyróżnić przyda Ci się firmowy roll-up, stand z plakatem, stoisko z katalogami, próbkami i produktami.

Prospekting duży

Duży prospekting to akcje masowe na koncertach, festynach, festiwalach i targach.  W tym przypadku chodzi o jak największą ilość zebranych kontaktów i dotarcie do jak największej liczby osób. Dowiaduj się o większych wydarzeniach, które odbywają się w okolicy i przeprowadzaj tam akcje prospektingowe. Możesz przeprowadzić jakiś konkurs, loterię, wyzwanie itp. Pamiętaj o tym żeby odpowiednio wyeksponować swoje stoisko.

Prospekting Online

W dzisiejszych czasach coraz więcej aktywności przenosi się do sieci. Wiele osób nie tylko woli robić zakupy z zacisza własnego domu, ale również prowadzić swój biznes. Skorzystaj z tego! Nowe kontakty możesz pozyskiwać online na wiele różnych sposobów.

Jak działać skutecznie on-line?

Na początek zostań kolekcjonerem codziennych historii! Zbieraj i opisuj wspomnienia! Jak to było, gdy odkryłaś czy odkryłeś Oriflame? Co cię pozytywnie zaskoczyło? Zastanów się, co było zabawne, a co przerażające?

Stwórz sobie „Dziennik Oriflame”. Napisz o każdym zadowolonym kliencie, jego obawach i sposobach rozwiązywania problemów. Napisz o spotkaniach zespołu kluczowego, o prezentach i codziennych doświadczeniach. Udostępnij te historie w swoich mediach społecznościowych, aby zainteresować nimi innych. Niech to będzie punkt zaczepny do rozpoczęcia rozmowy. Jeśli odpowiednio rozbudzisz ciekawość to zainteresowani sami będą pytać o możliwość przyłączenia się do Twojej grupy.

Działania prospektingowe online
Działania prospektingowe online

Stwórz swoją markę osobistą

Bądź w Internecie ambasadorem Oriflame, opowiadaj o kosmetykach na swoim profilu na Facebooku, Instagramie lub kanale YouTube. Możesz np. zrobić tutorial, jak wykonać wieczorowy makijaż produktami Oriflame. Wystawiaj recenzje, pokazuj ulubione produkty i opowiadaj historie ludzi, którym te produkty pomogły. Możesz też prowadzić bloga o kosmetykach, o życiu, zdrowej diecie lub byciu niezależnym dzięki współpracy z Oriflame.

Wchodź w interakcję z osobami komentującymi Twoje posty i wpisy. Łatwiej będzie Ci wtedy nawiązać z nimi bezpośredni kontakt.

Możesz Zostać Influencerem

Influencerzy to ludzie, którzy inspirują innych do podejmowania trafnych decyzji np. co kupić lub co robić w życiu. Dzielą się oni swoimi doświadczeniami, stylem życia, wiedzą i opinią na określony temat.

Regularnie publikują posty na swoich prywatnych kanałach społecznościowych i generują obserwacje entuzjastycznych, zaangażowanych osób, które zwracają szczególną uwagę na ich poglądy.

Bardzo często ich opinia na temat produktu jest kluczowa dla innych, mają reputację godnych zaufania. Ludzie chętnie kupują to, czego używają influencerzy ponieważ identyfikują się z ich stylem życia.

Co jest głównym celem prospektingu?

Głównym celem każdego rodzaju prospektingu jest zbieranie kontaktów, z którymi w przyszłości nawiążemy bliższą relację. Z każdą osobą z listy kontaktów warto porozmawiać indywidualnie, dowiedzieć się jakie ma wyzwania, życiowe problemy co lubi, a czego nie. Przy każdym kontakcie warto wypisać jak najwięcej szczegółowych informacji aby móc w przyszłości się do nich odwołać.

Wpisywanie na listę nowych kontaktów
Wpisywanie na listę nowych kontaktów

Teraz gdy wiesz już czym jest prospekting i znasz jego rodzaje pomyśl o swoich mocnych stronach, w jakich realiach czujesz się najbardziej swobodnie?

Czy jesteś mistrzem social mediów? Nie boisz się działań w tym obszarze i wiesz, jak skutecznie przekonywać do siebie ludzi online?

Czy cenisz sobie kontakt indywidualny w spokojnej atmosferze, gdzie koncentrujesz się tylko na wybranych osobach?

Czy też lubisz poruszanie się w przestrzeni publicznej i nawiązywanie kontaktu z dużą ilością osób, a dynamizm to Twoje drugie imię?

Prospekting oraz wszelkiego rodzaje rekomendacje są najpopularniejszymi metodami tworzenia Twojej listy kontaktów. Warto je stosować naprzemiennie gdyż znacznie przyspiesza to tempo docierania do coraz to większej ilości osób. Myślę, że nie trzeba Cię przekonywać, że w ludziach i bliskich relacjach z nimi tkwi niesamowita siła, która przeniesie Twój biznes na wyższy poziom.


Radek

Pasjonuję się rozwojem osobistym i zdrowym stylem życia. Z firmą Oriflame związany jestem od 2012 roku. Zapraszam do współpracy, poznajmy się bliżej :)

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *