Zupełnie nowy eKatalog Oriflame dostępny w aplikacji biznesowej to innowacyjne narzędzie zaprojektowana w celu usprawnienia pracy konsultanta jak i poprawienia wygody klienta podczas procesu składania zamówienia.

Tutorial po nowym eKatalogu z aplikacji biznesowej Oriflame

Nowy eKatalog daje zupełnie nowe możliwości. Żyjemy w czasach gdzie większość z nas budzi się i zasypia z telefonem. Telefon stał się nieodłącznym elementem naszego życia. Pomaga nam on załatwić wiele spraw szybciej, sprawniej, łatwiej i bezpieczniej. Tak naprawdę nie wyobrażamy już sobie wyjścia z domu bez telefonu. Mówi się, że młode pokolenie wręcz rodzi się z telefonem w rękach.

Nowy eKatalog powstał ze szczególnym uwzględnieniem właśnie telefonu komórkowego. To aplikacja, która przeniesie wasze Oriflamowe działania biznesowe do zupełnie nowego wymiaru. Tylko od was zależy w jaki sposób będziecie ją wykorzystywać.

Dzięki nowemu eKatalogowi Oriflame będziemy mogli przeglądając ofertę produktową, zdobywać cenne informacje – edukować siebie oraz bezpośrednio również naszych klientów. Będzie go można łatwo przekazywać zarówno innym konsultantom Oriflame jak i klientom. Co to oznacza? Dzięki innowacyjnej elektronicznej wersji katalogu Oriflame jednym kliknięciem będziemy mogli się podzielić naszą ofertę z tymi, z którymi chcemy się podzielić. Co jest również istotne samego zakupu produktów możemy dokonywać bezpośrednio z eKatalogu.

Jesteśmy firmą, która na każdym kroku doba o środowisko, jest to wpisane w nasze DNA, to jest szczera prawda. Ekatalog wspiera “troskę ekologiczną”, jest to lepsze dla środowiska niż drukowanie tysięcy katalogów w wersji papierowej.

Natomiast żeby można było skutecznie korzystać z dobrodziejstw nowej technologii musimy na początek zrobić jeden bardzo ważny krok. Chodzi o aktualizację aplikacji Oriflame. Jest to niezbędne w celu korzystania z pełni możliwości jakie daje eKatalog.

Aktualizacja aplikacji biznesowej Oriflame

Na początek sprawdźmy jaką wersję aplikacji biznesowej Oriflame mamy aktualnie na telefonie. Klikamy w 3 kroki znajdujące się w prawym dolnym rogu ekranu. Aplikacja, w której dostępny jest nowy eKatalog zaczyna się od wersji 5.2.3. Jeśli widzimy tam starszą wersję musimy dokonać aktualizacji aplikacji zgodnie z ustawieniami naszego telefonu. Jeśli mamy ustawione aktualizacje automatyczne to najprawdopodobniej możemy już cieszyć się nową wersją eKatalogu. Natomiast jeśli dokonujemy aktualizacji ręcznie to musimy w zależności od wersji telefonu przejść np. do sklepu Google Play wyszukać aplikację Oriflame i kliknąć przycisk “Aktualizuj”.

Możliwości nowego mobilnego eKatalogu Oriflame

Kiedy otwieramy aplikację biznesową z nowym eKatalogiem to widzimy menu, za pomocą, którego możemy przenieść się do wybranej sekcji e katalogu np. “Dla niego“, “Zapachy“, “Makijaż“, “Pielęgnacja ciała” itp. Znajdują się tam również wskazówki odnośnie tego w jaki sposób poruszać się po ekatalogu.

Ikonka z palcem oznacza, że za pomocą palca możemy przesuwać ekran i klikać interesujące nas elementy. Ikonka z literką “I” oznacza, że możemy kliknąć aby wyświetlić dodatkowe informacje np. o produkcie. Ikonka damskiej torebki oznacza, że można dodać produkt do koszyka oraz ostatniecznie potwierdzić swoje zamówienie. Dodatkowo w eKatalogu mamy opcje takie jak “Więcej zdjęć”, “Więcej produktów”, “Więcej informacji” czy “Powrót do menu”. Czyli na początku mamy legendę do tego w jaki sposób należy poruszać się po katalogu.

To co wyróżnia nowy eKatalog od starszych wersji to możliwość wyświetlania wideo. Nie od dziś wiadomo, że obraz znaczy więcej niż 1000 słów. Warto wykorzystywać tę opcję jak najczęściej aby film pomagał nam w sprzedaży. Nie zapominajcie jednak, że zawsze najważniejsze są wasze osobiste podpowiedzi i rekomendacje.

Bogatsze, angażujące treści dzięki którym możemy sprawić, że coś będzie wyglądało ciekawiej to znak rozpoznawczy nowego ekataogu Oriflame. Pozwalają one między innymi pobawić się i bardziej zainspirować kogoś do zakupu. Warto poklikać w różne ikonki na poszczególnych stronach katalogu aby posprawdzać jak działają w praktyce.

EKatalog klubowicza i eKatalog klienta

W tej chwili mamy dwie wersje katalogu, pierwsza z nich to katalog klubowicza, a druga to katalog klienta.

Pierwszą wersją możemy dzielić się z klientami jeżeli chcemy aby odsyłali nam zamówienie. Np. ja Radek mam koleżankę Agnieszkę, ona nie jest moją klubowiczką. Mogę przesłać jej link do katalogu np. mailem czy za pomocą komunikatora i ona od razu może przesłać mi zamówienie – np. kody produktów, które ją interesują.

Druga opcja (wersja dla klubowicza) polega na tym, że możemy udostępnić eKatalog osobom ze swojej grupy. To doskonałe narzędzie do aktywizacji naszych partnerów biznesowych – osób nieaktywnych czy uśpionych. Możemy również wysłać wersję “klubową” katalogu komuś kogo chcemy zaprosić do naszej struktury. Jest to bardzo wygodne narzędzie ułatwiające pracę. Jednak pamiętajcie, że to Wy musicie zrobić ten pierwszy krok i udostępnić katalog.

Gdzie znajdę eKatalog klubowicza?

Po przejściu na stronę główną Oriflame klikamy w ikonkę hamburgera menu – trzy kreseczki w lewym górnym rogu. Niezależnie czy jesteśmy zalogowani czy też nie. Następnie z menu, które się wyświetli wybieramy “Katalog”.

Drugi sposób to przejście do zakładki “Aktualności” (musimy być zalogowani na swoje konto), następnie “Oferty i programy”. Na samym końcu klikamy w “Zobacz aktualny eKatalog…”.

Jak przesłać komuś eKatalog Oriflame?

Możesz dzielić się z klientami przez wszystkie znane komunikatory, tak naprawdę polega to na skopiowaniu linka i udostępnieniu go osobie zainteresowanej ofertą. Warto korzystać z maila lub komunikatora bo wtedy tą samą drogą klient może odesłać wam zamówienie.

Logujemy się na swoje konto, wchodzimy na stronę z eKatalogiem, klikamy ikonę “Wyślij” na zielonym przycisku. Następnie z listy wybieramy dowolną opcję wysyłki. Kopiujemy link i wklejamy go do wiadomości, którą wysyłamy następnie do klienta.

Jak wygląda odsyłanie zamówienia z eKatalogu?

Klient gromadzi to co chce u nas zamówić, dodaje wszystkie produkty do koszyka (klikając ikonkę z torebką), tworzy w ten sposób listę zakupową. Na końcu ma 2 opcje do wyboru. Może wysłać zamówienie poprzez e-mail lub poprzez aplikację WhatsApp. Wszystko jest bardzo łatwe i wygodne. Wiadomość natychmiast trafia do nas jako do sprzedawcy. Klient na swoim WhatsAppie odbiera automatyczne potwierdzenia wysłania zamówienia.

Pamiętaj, że eKataog nie zastąpi Ciebie. Do wszystkiego co robimy zawsze warto dołożyć swój entuzjazm, zaangażowanie i pozytywne nastawienie. Pamiętaj naturalnie o tym żeby zawsze personalizować wysyłane do kogoś wiadomości. Na pewno znacie doskonale swoich klubowiczów oraz klientów, warto zawsze dołożyć coś od siebie. Np. “Słuchaj to jest ten złoty zestaw NovAge, o którym Ci opowiadałam, używam go i jestem zachwycona. Pozwoli Ci się poczuć naprawdę wyjątkowo“.

Komu wysyłać eKatalog?

Najlepiej przypomnieć sobie i odświeżyć listę kontaktów. Zastanów się jakie produkty z aktualnego katalogu najbardziej przypadły Ci do gustu i pomyśl kogo z Twoich znajomych również mogą urzec.

Potem sprawdzić produkty w najlepszych cenach – hity katalogowe. Kto może ich potrzebować, zapisz sobie kilka nazwisk.

Pomyśl z kim nie kontaktowałaś się od dłuższego czasu? Nowy eKatalog to świetny sposób na odnowienie dawnych znajomości. Jeśli ktoś miał dłuższą przerwę w zamawianiu to na pewno powróci gdy zaproponujesz mu coś naprawdę atrakcyjnego.

Zbieranie zamówień w praktyce.

Poprzez kliknięcie w ikonkę koszyka przy produkcie jest on automatycznie dodawany do listy. Takie zamówienia klient przysyła do nas tak jak wspominaliśmy wcześniej za pośrednictwem maila lub prze WhatsAppa.

Zanim zaczniesz realizować zamówienie postaraj się je potwierdzić, ustal szczegóły. Pamiętaj, że sprzedaż nie kończy się w momencie kiedy przyjmiemy zamówienie. Musisz również zbudować pozytywną relację i po prostu zaopiekować się swoim klientem.

Podsumowanie zalet nowego eKatalogu z aplikacji biznesowej Oriflame

  • zdecydowanie szybsze i wygodniejsze zakupy zarówno dla klubowiczów jak i klientów
  • innowacyjne narzędzie elektroniczne podnoszące rangę Twojego biznesu
  • wygodne w działaniu narzędzie do budowania sprzedaży i pobudzania aktywności w strukturze
  • łatwiejsze zachęcenie znajomych do przyłączenia się do Oriflame

Radek

Pasjonuję się rozwojem osobistym i zdrowym stylem życia. Z firmą Oriflame związany jestem od 2012 roku. Zapraszam do współpracy, poznajmy się bliżej :)

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *