W tym wpisie przybliżę Ci metody rekrutacji nowych osób do Oriflame z wykorzystaniem Internetu. Świat online oferuje nieograniczone możliwości docierania do wielu ludzi potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. Dowiedz się, jak korzystać z blogów, forów i mediów społecznościowych do poszukiwania, rekrutowania i budowania własnego zaangażowanego zespołu konsultantów Oriflame.
W ostatnich latach Świat online wręcz eksplodował. Ludzie masowo korzystają z forów dyskusyjnych, blogów i serwisów społecznościowych. Spędzają tam tak naprawdę po kilka godzin każdego dnia. Dzięki narzędziom online możesz połączyć się z setkami osób dosłownie w kilka sekund. Jeszcze kilka, kilkanaście lat temu kiedy Internet dopiero raczkował było to niemożliwe. Chcąc dotrzeć do większej ilości osób trzeba było organizować liczne spotkania off-line. Wymagało to znacznie więcej czasu poświęconego na przygotowania i co tu dużo mówić zwiększało koszty całego przedsięwzięcia.
W jaki sposób zapraszać do Oriflame przez Internet?
Porozmawiajmy o tym, od czego zacząć proces poszukiwania online: jak zainteresować innych i jak zachęcić ich do dołączenia do Oriflame – innymi słowy, jak zbudować tożsamość cyfrową w mediach społecznościowych?
Zacznij od określenia, na której sieci społecznościowej skupisz się na początku. Będzie to Facebook, Instagram, YouTube czy moze TikTok? Nie warto „wchodzić” od razu wszędzie gdzie się tylko da gdyż zajmie Ci to bardzo dużo czasu i efekty prawdopodobnie będę mizerne. Lubisz Instagrama to tam właśnie zacznij działać. Lubisz nagrywać filmy to wybierz YouTube.
Po zarejestrowaniu się zacznij tworzyć własną, unikalną historię, pokaż siebie, zaciekaw swoją osobą innych ludzi. W tym celu ważne jest, aby codziennie aktualizować swój profil. Jeśli uda Ci się zbudować swoją indywidualną historię, przyciągniesz wielu ludzi!
Jak stworzyć swoją wyjątkową historię?
Jednym ze sposobów jest wyrażanie swoich codziennych myśli. Jak wygląda Twój dzień, co cię inspiruje? Na przykład co się dzieje dzisiaj lub jakich nowych rzeczy się nauczyłeś?
Podziel się swoimi opiniami: wpisz krótkie podsumowanie lub opublikuj swoje ulubione cytaty z nowej książki, którą czytasz lub z seminarium lub szkolenia, w którym właśnie uczestniczyłeś.
Pokaż swój styl życia:
- Zdrowie – co robisz, aby zachować dobre zdrowie: Czy uczestniczysz w Klubie Wellness? Zaczynasz dzień od koktajlu Wellness lub regularnych ćwiczeń na siłowni?
- Podróże – dokąd podróżujesz? Opublikuj ekscytujące obrazy na swojej tablicy i podziel się wrażeniami.
- Czas z rodziną — publikuj zdjęcia swoich rodzinnych wycieczek i zajęć.
- Zajęcia na świeżym powietrzu – grille z przyjaciółmi lub wspólne świętowanie różnych okazji.
- Hobby – pokazuj zdjęcia, wyrażaj myśli i wyjaśnij, dlaczego kochasz swoje hobby.
Tworzysz swoją osobistą tożsamość cyfrową, aby zainteresować innych ludzi i inspirować ich do zadawania pytań dotyczących Twojego stylu życia i pracy.
Podczas procesu budowania Twojej osobistej marki ważne jest, aby pamiętać o kilku podstawowych zasadach.
- Nie skupiaj się na biznesie Oriflame i nie zaczynaj mówić o biznesie Oriflame, dopóki ludzie nie zaczną zadawać pytań na temat twoich działań z Oriflame.
- Nigdy nie sprzedawaj, gdy odpowiadasz na pytania dotyczące Oriflame.
- Używaj zwrotów takich jak „ Moim zdaniem…”, „To było moje doświadczenie…” lub „Możesz być zainteresowany – niektórzy to uwielbiają!”
- Jeśli ktoś zaczyna się kłócić, delikatnie zmień tę osobę z negatywnej na pozytywną.
- Zacznij swoją odpowiedź od: „Cóż, z pewnością masz prawo do swojej opinii…” lub „Czy kiedykolwiek patrzyłeś na to w ten sposób…?”
Kiedy ludzie zaczną pytać o Oriflame, przekieruj ich do specjalnie utworzonych grup na tym samym portalu społecznościowym. Grupy mogą być powiązane z różnymi zainteresowaniami, na przykład grupa zorientowana na biznes lub grupa zorientowana na produkt.
W tych grupach publikuj informacje dotyczące firmy i produktów, z Twoim osobistym profilem jako danymi kontaktowymi.
Jakie informacje umieszczasz w grupach?
Podziel się swoją pasją do Oriflame
- Mówiąc o biznesie, ilustruj zdjęciami z seminariów, szkoleń i spotkań.
- Opowiadając o produktach, publikuj zdjęcia i filmy wideo z premier produktów i imprez firmowych. Udzielaj wskazówek i porad, dziel się własnymi wrażeniami z używania produktów Oriflame.
Stale buduj i utrzymuj zainteresowanie
- Przekaż ludziom wiele atrakcyjnych informacji, takich jak np. wyróżnienia swoich Liderów, wrażenia z wydarzeń i zamieszczaj inspirujące zdjęcia.
Zaproś znajomych na wydarzenia Oriflame zaplanowane w Twojej sieci (zarówno online, jak i offline)
- Edukacja e-learningowa online prowadzone przez sponsora, zaplanowane szkolenia offline i wydarzenia organizowane w Twojej sieci.
Udostępnij narzędzia Oriflame
- Po internetowej prezentacji możliwości Oriflame zaproś potencjalnych klientów na szkolenie „Pierwsze kroki”. Pokaż im, gdzie znaleźć to szkolenie na stronie Oriflame.
- Wyjaśnij, jak korzystać ze strony Oriflame i jak pobierać aplikacje na telefon. Pokaż jakie możliwości mają te aplikacje, do czego służą i jak mogą pomóc w codziennej pracy.
Jak skutecznie nawiązać kontakt?
Gdy już „urośniesz” on-line i zgromadzisz wokół siebie odpowiednią ilość osób zainteresowanych tym co robisz postaraj się z nimi zaprzyjaźnić. Tak właśnie tak, zanim cokolwiek komukolwiek zaproponujesz postaraj się aby Ci zaufał, po prostu porozmawiaj, zadaj kilka pytań otwartych odnośnie pracy, rodziny, hobby itp.
Jak to wygląda w praktyce? Powiedzmy, że umieszczasz post ukazujący zdjęcia z wakacji. Ludzie reagują na niego w różny sposób – jedni lajkują, inni komentują jeszcze innymi udostępniają go dalej.
Napisz indywidualną wiadomość do każdej z osób, która zareaguje na Twój post. Możesz po prostu podziękować za lika i zapytać w jaki sposób ta osoba lubi spędzać czas wolny. Wejdź na jej profil, zalajkuj zdjęcie, na pewno będzie wtedy patrzeć na Ciebie bardziej przychylnym okiem. Zapytaj czym się zajmuje na co dzień, opowiedz czym Ty się zajmujesz.
Gdy już ocieplisz relację zaproponuj jej dołączenie do swojego zespołu, prześlij jej nagranie, na którym wyjaśnisz na czym będzie polegała współpraca. Opowiedz o Programie Powitalnym Oriflame dla nowych klubowiczów oraz o atrakcyjnych ofertach dodatkowych.
Bardzo dobrym pomysłem na nawiązanie kontaktu jest również wysłanie życzeń urodzinowych. Postaraj się to zrobić w oryginalny sposób tak aby nie zginęły one w gąszczu innych życzeń. Np. zamiast pisać wiadomość nagraj ją. Gwarantuję Ci, że zaskoczysz wtedy bardzo miło drugą stronę.
Jak widzisz zapraszanie do Oriflame on-line nie jest wcale skomplikowane. Nie trzeba spamować wysyłając setki niechcianych wiadomości z propozycją dołączenia do biznesu. Można podejść do tego w bardziej ludzki i przyjazny dla drugiej strony sposób. Zamiast tracić przyjaciół postaraj się aby ich liczba cały czas rosła.
0 komentarzy