Wakacyjne sporty - w zdrowym ciele zdrowy duch

Wakacje to najczęściej czas relaksu i lenistwa. Przyjmujemy wtedy najbardziej ekstrawagancki styl życia i odpoczywamy od codziennej rutyny. Nie zapominajmy w tym czasie o aktywności fizycznej. Warto wykorzystać wolny czas na ćwiczenia fizyczne aby dodać sobie energii i czuć się lepiej. Według starego porzekadła „W zdrowym ciele zdrowy duch„.

Poniżej prezentujemy pięć popularnych aktywności fizycznych, które może uprawiać praktycznie każdy bez względu na stopień zaawansowania.

1. Na plaży

Dla osób, które spędzają sporo czasu na plaży doskonałą aktywnością fizyczną będzie gra w siatkówkę czy tenisa. Piasek gdy się po nim chodzi daje spory opór przez co nasze mięśnie nóg mocniej pracują. Warto zrobić sobie czasem przerywnik w opalaniu i zagrać w coś z przyjaciółmi. Pamiętajmy oczywiście o nakryciu głowy i okularach przeciwsłonecznych w upalne, słoneczne dni.

2. Sporty w wodzie

Niedaleko od każdej plaży znajduje się woda :). To kolejna okazja aby trochę się poruszać. Poza wieloma różnymi stylami pływackimi w Internecie znajdziecie wiele zestawów ćwiczeń do codziennego wykonywania w wodzie. Aż żal spędzać wiele godzin na siłowni gdy na zewnątrz wysokie temperatury i ciepła woda. Jeśli jeszcze nie umiesz pływać to lato jest odpowiednim czasem aby w końcu się zmotywować i wykupić lekcje.

3. Piesze wędrówki

Czy wiesz, że spokojnie spacerując spalasz około 200 kalorii na godzinę? Jeśli naprawdę nie masz ochoty się męczyć uprawiając bardziej wymagające spory wybierz spacer. Zazwyczaj na urlop wybieramy urokliwe miejsca z pięknymi krajobrazami. Poznaj smak przygody, wybierz się na spacer na własnych nogach i jeszcze dokładniej poznaj miejsce, w którym odpoczywasz.

4. Jazda na rowerze

W miejsca gdzie piesza wędrówka może wydawać się zbyt długa z powodzeniem dostaniemy się na rowerze. Nawet jeśli nie zabraliśmy ze sobą własnego sprzętu na pewno będzie można go wypożyczyć bez problemu na kilka godzin w najbliższej wypożyczalni. Rower doskonale kształtuje i wzmacnia mięśnie nóg. Pamiętajmy o kasku ochronnym szczególnie dla dzieci. Bezpieczeństwo jest zawsze najważniejsze.

5. Joga

Po całym dniu zwiedzenia uprawianie Jogi będzie doskonałym sposobem aby się wyciszyć i zrelaksować. Warto znaleźć sobie jakieś spokojne miejsce w cieniu i zacząć ćwiczyć. Wiele interesujących ćwiczeń pokazują instruktorzy na swoich kanałach w serwisie YouTube. Joga pomaga utrzymać wewnętrzną równowagę, rozciąga mięśnie oraz poprawia elastyczność ciała.

To już wszystko, powyżej zaprezentowaliśmy 5 niewymagających wakacyjnych sportów dla każdego. Jeszcze raz zachęcamy do aktywności fizycznej na świeżym powietrzu, szczególnie w wakacje gdy sprzyjają temperatury. Nic tak pozytywnie nie wpływa na dobre samopoczucie jak uprawianie sportów.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *